Pedagog specjalny wsparciem dla szkoły
Szkoły specjalne będą w systemowy sposób dzieliły się ze szkołami ogólnodostępnymi swoją wiedzą dotyczącą uczniów z niepełnosprawnością – mówi prof. Beata Jachimczak z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu
W jaki sposób szkoły i placówki specjalne mogą wspierać edukację włączającą?
W zmieniającej się rzeczywistości, gdzie grupy w szkołach ogólnodostępnych są coraz bardziej zróżnicowane, współpraca specjalistów nabiera zupełnie nowego znaczenia: jest niezbędna po to, żeby nauczyciele szkół ogólnodostępnych, którzy nie otrzymali przygotowania w zakresie zindywidualizowanych potrzeb edukacyjnych ucznia, mieli dostęp do specjalisty i żeby mogli wymieniać doświadczenia. Dzięki temu nauczyciele będą się mogli dowiedzieć, jak prowadzić ocenę funkcjonalną, jak projektować pracę w zróżnicowanej grupie, a także jak indywidualnie spojrzeć na danego ucznia nie tylko w zakresie umiejętności, ale również radzenia sobie z przestrzenią społeczno-emocjonalną. Jestem bardzo zadowolona, że nasze wieloletnie starania dotyczące tego, aby w szkołach pojawił się pedagog specjalny, który będzie tworzył przestrzeń edukacyjną dla grup...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta